RSS

Monthly Archives: June 2010

keputusan exam sem akhir da keluar!!

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa…………………

akhirnya tercapai juga impian nak merasa dapat keputusan peksa dekan walaupun sekali..hahaaaa

yang pertama dan yang terakhir dalam pengajian Bachelor Biomed..hohoo

sangat2 gumbira!!

i passed with flying colors for my last sem of final year! thanks a million to Allah…without HIM, i’m zero…^^,

thanks too mom n dad…

and last but not least, thanks a bunch to my best friend!!^___^


p/s: gila serabai entry kali ni pakai bahasa rojak…lalalalaaa~~

Advertisements
 
Leave a comment

Posted by on June 14, 2010 in pape je!

 

aktiviti setelah habis belajar! ^^,

hoh..dah lama gila aku tak tulis apa2 kat blog..mianhee…weee…al maklumlah..dah jarang buka tenet lama2, otak pun dah mula berkarat..tak tau nak tulis apa..hahaa…apa pun, ni lah senarai aktiviti2 yang aku buat setelah tamat ijazah pertama ku…cewwaaahhh..ayat…(aku pun geli nak baca, hahaa)

  • pertama, jalan2 ke kuala kangsar, perak dan kuala muda, kedah..pergi ke pulau sayak tapi sebab tak berapa nak pulau sangat, aku tulis je lah kuala muda..kekekee..sebenarnya nak pergi ambil gamat + tikus padi..kuala muda tempat tsunami tahun 2004..ada lagi kesan2 tsunami tu..dan bot2 yang rosak masa tu di jadikan tugu peringatan kat situ..(maaf, aku tak ambil gambar tugu tu..hehe..malas nak turun kereta waktu panas terik dan sebab nak kejar masa)
  • kedua, konvokesyen kawan baik aku di UITM shah alam..sebab dia punya konvo sidang petang, sempat lah aku bermain2 facebook + bercucuk tanam + sewaktu dengannya..hehee..lepas zohor dalam pukul 3 aku pun sampai lah kat dewan sri budiman, nak cari affin bank tak jumpa akhirnya aku pergi lah tengok2 bunga konvo dulu..kenapa nak cari affin?sebab nak tunggu kawan aku kat situ..senang sikit..ramai gila orang kot petang tu..dekat 3 jam aku tunggu baru kawan aku keluar dewan..lamanya..macam mana lah konvo aku nanti ya?penatlah nak duduk dalam dewan lama2 dengan baju jubah tebal dan labuh, dengan topi graduan lagi..fuhh..tak dapat di bayangkan!
  • ketiga, nak mandi wet world (taman tema air kecil kat seksyen 2, shah alam. dekat je dengan uitm)..tapi tak jadi..sebab water coaster (panjang sangat!best) tak buka waktu hari bekerja..kena tunggu cuti sekolah atau hujung minggu..aduhai..kempunan + kecewa betul..tapi sempat juga aku tengok2 harga tiketnya..rm10! murahnya…hehe..suka2..lepas tak jadi mandi tu aku + ina + kawan2 dia pun pergi tengok akuarium kat tepi wet world tu. free je masuk, tak payah bayar..hehe..(sebab saerah tanya, kena bayar ke masuk? ni aku dah bagitau ni..hee)..seronok pergi akuarium..banyak ikan2 besar dan lawa2..macam2 warna ada..berbaloi beli ikan kat situ..murah dan macam2 ada..hehe
  • keempat, makan ais kacang + laici kang kat seksyen 2, shah alam..sedap!! penat berjalan + lapar + haus..pekena ais kacang memang uummmpphhh!!^^,
  • kelima, jalan2 De curve, damansara(makan ayam penyet kat restoran makanan indonesia, WAROENG PENYET dengan minuman air yang namanya pelik2..aku minum teh sosro..rasa macam bunga india selalu pakai tu..uweekk…ampun, tak mau minum air tu lagi! ina minum teh ais, sedap..makan ayam panggang..yang lain aku ingat yaya minum soda gembira, dila minum air milo dinosaur..hahaha..memang pelik2 namanya!),
  • jusco bukit raja (tengok filem nightmare on elm street>>kalau bukan sebab tengok ramai2 sah2 aku takkan tengok citer genre ni! takut + ngeri + banyak pisau dan benda tajam..tak suka!),
  • jusco bukit tinggi (jalan2, makan2, teman yaya cari barang untuk hias kereta baru dia), jalan2 cari makan sambil menghabiskan masa sebab dah bosan tahap cipan tak tau nak buat apa kat bilik…huuu
  • jalan2 tengok lampu warna-warni kat i-city shah alam, memang jalan betul sebab jalan kaki lepas magrib dari teratai ikut pintu belakang uitm, pergi ke seksyen 7..seronok tengok lampu cantik! bermacam warna dan bentuk ada..tak rugi pergi situ..lain kali nak pergi lagi tapi tak mau pergi lambat sangat macam hari tu..seronok sangat jalan2 sampai tak sedar jam dah lewat..sampai je depan pagar uitm tak boleh masuk sebab pintu dah tutup, dan pak jaga tu pula kerek + skema..tak bagi kami masuk..huuu..semua dah tak tau nak buat apa..nasib ada kawan anis tolong hantar sampai dalam…kalau tak, tak dapat bayangkan macam mana nak berjalan dari pintu belakang uitm ke pintu utama..sangat jauh!!huuu…kenangan yang tak dapat di lupakan!^_^
  • mandi manda di air terjun sungai gabai, hulu laangat..jauh betul perjalanan..masuk kena bayar seringgit (upah diorang bersihkan kawasan air terjun + tandas kot..murah je rm1)..ramai gila orang hari tu padahal hari jumaat bukan hujung minggu..huuu..dah sampai kena panjat tangga tinggi..menggigil kepala lutut…fuuhh..aku dengan aleq tertinggal kat belakang sebab kami asyik berhenti je..hahaa..aku berhenti ambil gambar air terjun dulu sebab nak bagi hilang gigil lutut..lor..heeeee…air terjunnya memang seronok..sejuk sampai ke tulang..rasa macam mandi air + ketulan ais…segar betul..tak sampai 5 minit berendam..sejuk!!hahhaaa…

inilah gambar2 masa aku pergi bercuti destinasi bajet! hehee…

jalan2 cari pos m’sia sb lesen mti + mkan seafood n siakap bakar jlan kuching..pastu snggah kuala kangsar mkan cucur pisang + cucur udang yg sgt besh..jlan2 pusing2 kuala kangsar tgk istana, singgah sg kangsar mkan cendol sblum menuju ke destinasi mee udang makteh di matang, taiping..jlan2 cr mkn brsmbung d sg petani, supper sblum tdo mkn bhun sup gearbox..smbung sok nya g amik tkus kt mardi + gamat di pulau sayak..hehe..^^,

inilah kawan baik aku, ina..waktu ni kat konvokesyen dia..asalnya aku nak beli bunga hidup tapi tak jumpa, jadi aku beli beruang konvo saje lah..hehe..apa pun, tahniah!! dah konvo dah ina dan dah dapt kerja dah pun..belanja imah bila gaji ya! hehe^__^

inilak kerja aku waktu bosan menunggu selam 3 jam..hehe..bulatan bola kat belakang tu ada ukiran khat surah iqra’..^^,

ikan paling besar kat akuarium tu..tapi aku lupa nak tengok apa nama ikan ni..hehehe?^^,

di sebalik cermin..berusaha bersungguh2 nak tangkap gambar ikan ni..haha=P

ikan yang sangat putih dan kepala petak..hik3

ayam penyet + teh sosro..tak habis makan..hee

waroeng penyet di de curve, damansara^^,

kami bedua @ i-city


 
6 Comments

Posted by on June 13, 2010 in pape je!